7.6.2016

Roolipelitapahtuma Ropeconin kunniavieraat Tanskasta ja Yhdysvalloista

29.-31.7.2016 Helsingin Messukeskuksessa järjestettävän roolipelitapahtuma Ropeconin kunniavieraat ovat tanskalainen larppien järjestämisen ammattilainen Claus Raasted sekä yhdysvaltalainen roolipelikirjailija Ross Watson.

Claus Raasted teki larppaamisesta itselleen elannon yli kymmenen vuotta sitten perustaessaan larppeja päiväkotiryhmistä seurakunnille ja yrityksille järjestävän Rollespilsakademiet-yrityksen.

Kansainvälisesti Raasted on tunnettu erityisesti yleistä mediahuomiota saaneesta Harry Potter-vaikutteisesta College of Wizardry –larppisarjasta, sekä Downton Abbeystä inspiraatiota saaneesta Fairweather Manor –larpista. Tämän ohella Raasted on toimittanut larppaamisesta ja larpeista yli 20 kirjaa, sekä on ahkera larppaamista käsittelevien podcastien tekijä.

Ross Watson on palkittu pelisuunnittelija ja roolipelikirjailija Teksasista. Yli 50 kirjaa julkaissut Watson tunnetaan useiden Warhammer 40.000 –roolipelikirjojen pääsuunnittelijana. Hän on myös osallistunut Darksiders II, Warhammer 40,000: Regicide ja Battlefleet Gothic: Armada–tietokonepelien suunnitteluun. Watsonin panos on näkynyt myös Dungeons & Dragons, Lord of the Rings ja Star Wars -roolipelimaailmoissa. Miehen tuoreimpiin teoksiin kuuluvat Savage Rifts–roolipelikirjat, joita hänen johtamansa Evil Beagle Games julkaisee. Hän on myös aktiivinen podcastaaja, hänen gamer’s tavern –podcastissä käsitellään pelaamista ja pelisuunnittelua.

Euroopan suurin vapaaehtoisvoimin järjestettävä roolipelitapahtuma Ropecon järjestetään 23:nnen kerran 29.-31.7.2016 Helsingin Messukeskuksessa. Suomen suurimpaan roolipelitapahtumaan odotetaan yli 4000 roolipeleistä kiinnostunutta kävijää Suomesta ja ulkomailta. Ropeconissa pelataan pöytäroolipelejä, lautapelejä, miniatyyripelejä, keräilykorttipelejä ja larppeja, sekä järjestetään puheohjelmaa ja työpajoja niihin liittyen. Tämän vuoden teemana on kaaos ja järjestys.

Lisätietoja:
Pressikuvat: http://gallery.ropecon.fi//Pressikuvat