Osallistu figumaalauskilpailuun
1.7.2016 - 2 minutes readPerinteinen figumaalauskilpailu järjestetään Ropeconissa tänäkin vuonna. Alla kuvatut säännöt noudattelevat aiemmilta vuosilta tuttua kaavaa. Kilpailuun ilmoittaudutaan paikan päällä, eikä ennakkoilmoittautumisia oteta vastaan.
Otathan huomioon, että kilpailutöitä saatetaan joutua siirtelemään. Siksi on toivottavaa, että työt ovat helpohkosti siirrettäviä eivätkä esimerkiksi kaadu helposti.
Kilpailun luokat
1. Yksittäinen showcase-miniatyyri
- Miniatyyrin tulee olla max. 32 mm skaalaa, korkeintaan noin ihmisen kokoinen hahmo. Hahmo saa ratsastaa normaalin hevosen kokoluokkaa vastaavalla ratsulla tai ajoneuvolla.
2. Yksittäinen pelipöytä-miniatyyri
- Miniatyyrin tulee olla max. 32 mm skaalaa, korkeintaan noin ihmisen kokoinen hahmo. Hahmo saa ratsastaa normaalin hevosen kokoluokkaa vastaavalla ratsulla tai ajoneuvolla.
3. Pelipöytä-ryhmä
- Ryhmän tulee koostua vähintään kolmesta miniatyyristä. Hahmojen kokoa ei ole rajoitettu.
4. Dioraama
- Maisemamallin tai asetelman kokoa ei ole rajoitettu. Huomioi, että töitä saatetaan joutua siirtelemään paikan päällä.
5. Avoin
- Tähän luokkaan kuuluvat työt, jotka eivät sovi muihin luokkiin: sotakoneet, suuret patsaat, lohikäärmeratsastajat, hirviöt…
+ Teema: Kaaos ja Järjestys
- Kilpailutyö voi osallistua oman luokkansa lisäksi myös teema-kilpailuun. Mikäli työ toteuttaa Kaaos ja Järjestys -teemaa, kilpailija voi työtä tuodessaan ilmoittaa sen myös teema-kilpailuun.
Säännöt
Kilpailija saa osallistua kuhunkin luokkaan enintään yhdellä työllä. Tuomaristo varaa oikeuden siirtää työ toiseen luokkaan, mikäli katsoo työn olevan väärässä luokassa.
Luokassa 1 (yksittäinen showcase-miniatyyri) pääpaino arvostelussa on lähietäisyydeltä tarkastelussa.
Luokissa 2 ja 3 (pelipöytä-miniatyyrit) pääpaino arvostelussa on noin 40-60 cm etäisyydeltä tarkastelussa. Töitä saatetaan asettaa arvosteltaessa pelimaaston päälle, simuloimaan peliympäristöä.
Arvostelussa tuomaristo tutustuu ensin kaikkiin töihin, joista valitaan jatkoon menijät. Jatkoon menijöistä valitaan vähintään yksi luokkavoittaja. Lisäksi voidaan antaa kunniamainintoja.
Yleisöäänestyksessä kaikki Ropeconin kävijät voivat äänestää omaa suosikkiaan. Äänestyksen voittaja palkitaan.
Aikataulu paikan päällä
Töitä otetaan vastaan lauantaina puoleenpäivään asti ja aletaan luovuttaa takaisin sunnuntaina aamupäivästä. Palkintojenjako tapahtuu sunnuntaina.
Aiheesta voi kysyä lisää Sotavasara-foorumilla tai sähköpostitse: figupelit@ropecon.fi.
Tags: figupelit, kilpailu, Ropecon 2016